Alla inlägg under februari 2009

Av Tess - 25 februari 2009 03:17

min blogg fungerar inte som den ska.. har skrivit 2 inlägg som bara försvunnit! Undra om det här fungerar nu..

Av Tess - 23 februari 2009 21:36

helvettes dag.. :/ Vila från träning i dag.. å det är riktigt jobbigt faktis.. jag börjar nästna bli beroende av att träna.. men i morgon så :D

Sen så blev det bara 2½ timmes sömn.. kunde inte somna.. kunde inte slita tankarna från mamma..

 I dag är det mammas födelsedag.. Hon skulle ha fyllt 52 år i dag..

Usch vad jag saknar henne :(


Va på skolan i dag och etikkursen blir drygare än förväntat, men läraren var kanon iaf :) Har skickat in en kulturuppsats så nu ska jag bråka med nästa.. jippi!.. eller så inte..


Men men.. sitter i lägenheten i stan nu (som syrran numera bor själv i) och ska sova här.. svinkallt är det också.. 17.1 inne! det är helt sjukt :( ska snart ut i snöstormen å tvätta lite å sen hämta syrran på jobbet..


Jag vill köpa en motionscykel, men är lite i valet och kvalet om ifall knäna pallar det :/ Men man kan ju cykla lugnt iaf :) hoppas hoppas det går!


har ätit fiberhavregrynsgröt till frukost senaste dagarna, så gott! dagens lunch blev köttfärsås och mackroner, och till middag blev det kyckling:)

smarrigt!


Sköt om er allihopa :)


Av Tess - 21 februari 2009 19:14

 Som jag skrev in den 14/2 så var mina mått:

Bröstmått: 118cm

Midjan:116cm

höften: 144cm

Lår: 80cm

överarm: 38cm

Vad: 48cm


den 15/2 kompletterade jag med tydligare mått av kroppen så det lyder så här:

över bröst: 118 

under bröst: 105
under magen:/ :138

magen-smalast: 116

Naveln: 114
Höften 144

arm(båge): 29
överarm: 38 

lår: 80

mitt på låret: 68

knä: 51
vad: 48


Mätte mig nyss å fick världens chock!

Dagens mått:                          Totalt minus:

över bröst: 107                       11cm

under bröst: 103                     2cm
under magen:/ : 134                4cm

magen-smalast: 101,5               6,5cm

Naveln: 112.5                          3,5cm
Höften 140                              4cm

arm(båge): 27                          2cm
överarm: 37,5                         0,5cm

lår: 78                                     4cm

mitt på låret: 60                     8cm

knä: 49                                   2cm
vad: 44                                   4cm


Vilket innebär: MINUS  51,5 cm!! :D


Det är fan sjukt alltså... provade gamla kläder i går å blev glad över att dom passade igen å satt så bra så då om jag på att jag borde prova mäta..

oh my gosh!

Jag är så lycklig:D


Har dock frossat i en bit smörgåstårta i dag.. så nu ska jag gå å träna :D


Ha en mysig lördag kväll allihopa!

Av Tess - 20 februari 2009 21:20

Min vikt har stått stilla 5-6 dagar å till och med varit upp 0.5kg jag har muttrat å svurit... men i dag så stod vågen på 131! :D skönt så skönt..


Dagens måltider:

Frukost: fiberhavregrynsgröt med äppelmos + 1 fibersmörgås med skinka.

Sov sen till 14.30 så försent med lunch.. så blev apelsin och 1 köttfärsbiff till mellanmål.

Till middag blev det: kärlknöl,potatissallad och massa sallasd.

55% grönsakssallad 20% potatissallad  35% kött + loka citron.


Har tränat 20 min i rodden mellan mellanmålet och middagen.. och vid 22 tänkte jag köra 20 min rodd, lite magövningar med och utan hantlar + balansövningar på min balansbräda.. :)


I morgon om det är fint väder så blir det skidåkning, promenad + mina vanliga inneträningar:)


Nu ska jag va social me familjen ett tag. ha en mysig fredagkväll:)

Av Tess - 19 februari 2009 23:07

är mina steg i dag.. är ändå rätt nöjd eftersom jag.. hör å häpna... sov till kl 17.50 Nu nollställs räknaren så får vi se hur mkt jag hinner med i natt å i morgon.. jag ska komma upp i minst 8000 steg i dag.. + att jag ska träna i roddmaskin minst 2*30:)

Om dom nu håller vad dom lovar med vädret.. dvs. varmt å skönt på lördag.. så tänker jag ta en riktig friluftsdag... med skidåkning, promenader och mys i stallet :)


Nu ska jag lägga mig i soffan på jobbet å se scrubs. sköt om er :)

Av Tess - 19 februari 2009 04:36

Av nattens pass. Skönt.. jag kunde bara sova 2½ timme i går så man är gode trött..  Mina boenden har iaf varit lugna i natt.. natten som kommer så är jag på demensen igen sen går jag på 9 dagars ledighet(så vidare jag inte blir utringd dvs) Så det blir att skriva en massa uppsatser, ska försöka beta av flera utav dom kommande så slipper man stressa så hemskt när man jobbar..

Har iaf fått ideér om 3 st uppsatser, och äntligen hittat igen lite svar till sista frågan på den jag skriver nu.. skönt skönt..


Onsdagens måltider:

Frukost: fil + havrekuddar, fiberbröd med ost&skinka + gurkskivor

Lunch:Soppa med älgköttfärs,färska champinjoer, morötter, cotellipasta,purjolök. kryddade med tacokrydda, blev faktis väldigt bra:)

Middag: ½ dl cotellipasta + älgköttfärsbiffar med bacon.

Nattmat:apelsin + 1 glas nyponsoppa.


Dagens måltider blir:

Frukost: Havregrynsgröt med äppelmos, fiberbröd med ost&skinka + gurkskivor + 1 glas hemmagjord svartvinbärs saft.

Lunch: Fiskbullar i hummersås + gurka

middag: funderar jag på än..


Det är så trist att vattnet här på jobbet är så dåligt :( Man dricker påtok för lite när man jobbar å när man är hemma blir det lite eftersom man sover :/

Men idag lär jag få i mig vätska iaf. Ska träna i dag, hade vilodag i går, mest för att jag fick ont när jag tränade i går efter vaccineringen.

 I kväll har jag även stalltjänst, vilket innebär att jag ska ta in alla hästar i kylan *brrrrr*

För stunden har vi - 19 här.. dom lovar tydligen att det ska bli varmare på lördag (-5) så då kanske man kan fara ut å åka lite skidor! :D

Söndag ska det tydligen komma mer eländes snö... må ja då slippa..


Bra sida för att kolla vädret: www.yr.no  - stämmer betydligt bättre än smhi..


Hursomhelst.. nu ska jag strax gå rond så jag har inte tid att sitta här men jag skriver senare:)


Lev och må:)

Av Tess - 18 februari 2009 06:04

Nu har jag kommit på varför jag alltid gått så lite steg.. mätaren trivs inte med mina arbetskläder.. ser att jag tydligen gått 11 steg sen jag gick sist.. trots att jag sprungit runt som en vilde ett tag... måste hitta ett bättre ställe... bröstfickan kanske?:S vi får se där den är mest pålitlig heltenkelt..


Av Tess - 18 februari 2009 05:11

Ja nu har snart natten passerat.. otroligt lugnt i natt faktis :) Ska snart hämta in tidningarna och dela ut i båda husen och starta kaffepannorna å diskmaskinerna på avdelningarna.. åsså har jag en medicin kvar.. annars är det bara att svara på larm.. nästa natt blir det mer å göra då är jag ensam på 3 avdelningar.. Har iaf skrivit klart en uppsats i natt iaf så det är jätteskönt :) Steg hitills i natt:3483.


I dag är det "bara" -18, ska skjutsa hem en jobbarkompis som bor i samma by som hästen står i.. så börjar dagen med att göra klart i stallet, träna,duscha,plugga,ringa skolan och sen sova.. så man kommer väl i säng vid 10.30 eller så.. Sen blir det väl att sova bort dagen.. jobbar sen i natt och torsdag natt sen går jag på långledighet.. den kommer att spenderas: pluggandes och tränandes... så det blir bra.. hoppas på att få jobba lite extra också så jag slipper klättra på väggarna...


Hursomhelst... nu ska jag ringa å väcka M. han är så slö att han försover sig annars *s*


hoppas ni alla får en bra dag:)


Presentation

Omröstning

Hur många kilon tror du att jag kommer lyckat bli av med från 28/1 - 5/3(5 veckor)?
 -2kg
 -5kg
 -7.5kg
 -10 kg
 -12kg
 -13kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards